We zijn er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Martens - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Martens - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Bo

25 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Maandag avond zijn we om 10 over 5 geland in Suriname. Het was een negen uur durende vlucht met weinig turbulentie, dus deze keer vond ik het niet eng om te vliegen!

Eenmaal het vliegtuig uit moesten we langs de douane, de rij leek niet lang, maar het duurde voor mijn gevoel wel uren.. Alles is hier op het gemakje haha. De koffers waren allemaal al van de rollende band gehaald, dus dat ging snel.
Daarna werden we opgehaald door Chico, een Surinaamse man. We hebben ongeveer anderhalf uur in de auto gezeten, maar dat was helemaal niet erg. We hebben gezellig gekletst en indrukken opgedaan. Ook rijden ze hier links, wat heel erg gek is.. haha

Bij het appartement werden we goed ontvangen door de verhuurder en de medestudenten. Elise en ik kregen een kamer beneden en Kaya boven.
Helaas zit mijn kamer aan de keuken, waardoor mijn kamer verschrikkelijk stinkt. De keuken is erg vies, overal staat nog afwas en afval. Daar komen veel insecten en katten op af. Daarom slaap ik bij Elise en gebruik mijn kamer alleen maar voor mijn koffers.
Ook hebben we geen boiler, dus douchen we met ijswater.. Dat betekent dat ik niet lang meer kan douchen :(

Gisteren ochtend zijn we opgehaald door Chico, we moesten langs de vreemdelingendienst voor ons visum te verlengen. We hadden ons korte broekje en topje al aan, maar toen zei Chico dat we een lange broek aan moesten, dichten schoenen en onze schouders moesten bedekt zijn.
Daarna zijn we naar een winkelcentrum geweest om ons simkaartje te verknippen, we hebben geld gewisseld van Euro naar Surinaamse Dollar en daarna zijn we naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen.
Verder hebben we heel de middag lekker gezeten onder ons overdekte terras.

Helaas regent het vandaag al heel de dag, dus hebben we weinig ondernomen. Morgen hebben we om 11 uur een kennismakingsgesprek op onze stage plaats de Prinses Amalia basisschool en zaterdag hebben we city-tour door Paramaribo.

Groetjes vanuit het warme Suriname!!

• 25 Februari 2015 - 21:04

Maja :

Hoi Bo, leuk om zo te lezen hoe het daar gaat bij jullie. Hoop dat het eten beter is dan de keuken, maar dat moeten jullie waarschijnlijk zelf klaarmaken. Veel plezier morgen met kennis maken op de school. Groetjes van ons drietjes uit het koude en natte Prinsenbeek.

• 25 Februari 2015 - 21:09

Rachel:

He Bo leuk dat je ons op de hoogte houd zo jammer van je slaapkamer maar ja je kunt niet alles hebben he ook hier heeft het vandaag weer geregend veel plezier met je citytour en veel foto's maken he gr en veel liefs van ons viertjes xxx

• 26 Februari 2015 - 23:21

Nicole:

Zodra je je plek en leven daar een beetje gevonden hebt raak je er vast aan gewend en weet je niet eens meer beter. En wat een luxe als je dan straks weer terug komt hier!

Maak er vooral een onvergetelijke tijd van en geniet van een ander land, mensen, gebruiken, tradities! Succes Bootje! Komt helemaal goed!

X Nicole